tigrovi
gromovi
kune
pauci

Air Tractor

855 Protupozarna Zrakoplovna Eskadrila

855 Protupozarna Zrakoplovna Eskadrila (855. PZE) Osnovana je u pred kraj 2001 godine. Prije osnivanja postrojbe zrakoplovi su pripadali ministarstvu unutarnjih poslova RH (MUP). Da bi se dobilo što brži odziv Air Tractor-i (AT-802F) su obično u toku ljeta smješteni u zračnoj luci Split te Treći vod Airtractora 855. protupožarne eskadrile u Čilipima. Airtractor AT-802 je izvidničko-navalni avion a osnovna mu je namjena izviđanje požara i inicijalni udar, što znači da je njegova zadaća da požar uoči, izvijesti nadležne, započne gašenje i procijeni potrebu za dolaskom Canadaira. Ovaj "vatrogasac" vodu doprema sa 300 km/h i izlijeva kantu od 3100 litara vode ili retardanta (smjesa koja smanjuje zapaljivost biljaka). Airtractor je proizvod tvrtke Onley iz Texasa, a konstruirao ga je Leland Snow. Najveća uzletna masa iznosi 7257 kg, a avion u svojim krilima raspona gotovo osamnaest metara nosi 1400 litara mlaznog goriva te uz prosječnu potrošnju od 320 litara goriva na sat u radnim uvjetima može ostati u zraku više od četiri sata. Konstruiran je tako da može poletjeti s uskih i kratkih uzletno-sletnih staza koje mogu biti betonske, travnate ili zemljane, tako da mu je i po najvećim ljetnim vrućinama za polijetanje dovoljno 800 metara staze te ga se stoga može premjestiti svugdje gdje takva staza postoji. Avion se proizvodi u jednosjednoj i dvosjednoj inačici, koja se rabi za preobuku, a za letenje je potreban samo jedan član posade. Puni se vodom ili retardantom na zemlji a punjenje traje od 1 do 3 minute. Opremljen je protupožarnim vratima kojima upravlja sustav FRDS, a riječ je o računalno-hidrauličkom sklopu koji uzimajući u obzir brzinu leta, željenu razinu pokrivanja i količinu vode, upravlja vratima za odbacivanje vode. Tako se voda može odbaciti u više navrata i na više načina (odjednom na mali prostor ili iz više puta, kao vodena bomba ili kao dugački trag). U avionu postoji i neovisni pneumatski sustav za odbacivanje vode u nuždi čime je povećana sigurnost i pilota i vatrogasaca na tlu. Avion također raspolaže i sustavom za proizvodnju pjene u čiji spremnik stane 63 litre pjenila.Budući da posjeduje i sustav za zaprašivanje, moguće ga je rabiti i izvan protupožarne sezone. S obzirom na to da je konstruiran za rad u najtežim uvjetima održavanje je jednostavno i moguće je i u terenskim uvjetima. Nabavna cijena potpuno opremljenog aviona iznosi 1,2 milijuna američkih dolara, a cijena jednog sata leta iznosi 700 U$.

 

Baza Dužina
Zagreb-Zemunik 2001 - sadašnje vrijeme

Tip zrakoplova Količina U uporabi Oznaka
AT-802F 1 2001 - sadašnje vrijeme 891
CL-215 2 2001 - June 2003 822
CL-415 4 2001 - sadašnje vrijeme 844

About | Privacy Policy | Cookie Policy | Sitemap
© 2007 Dora Pejaković & Mcorp. Sva prava pridržana